Försäljningsvillkor:

Äganderätt
Äganderätten till beställda varor övergår till köparen först efter att full betalning erlagts.

Ångerrätt
Om avtalet har ingåtts per distans, till exempel via telefon eller internet, gäller ångerrätt enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Kunden har i dessa fall rätt att ångra sig inom fjorton (14) kalenderdagar, räknat från dagen för leverans av produkten eller dagen för avtalad tjänst, dock tidigast från den dag då Kunden fått föreskriven information om sin ångerrätt.

Om Kunden vill utöva sin ångerrätt ska Kunden lämna eller sända ett meddelande om detta till Solarex AB. Kunden kan använda sig av Konsumentverkets standardformulär som finns på Konsumentverkets webbplats. Kunden ska även kontakta Solarex ABs kundservice för att erhålla vidare returinstruktioner. Returnering ska ske inom fjorton (14) dagar från det att Kunden utövade sin ångerrätt och returneringen ska ske i fullständigt, oskadat och i väsentligen oförändrat skick. All dokumentation ska bifogas returförsändelsen. Kunden står för returkostnaderna, vilket inkluderar eventuell ned- eller bortmontering.

Köparen ansvarar för det returnerade godset till dess att det anlänt till Solshoppens angiven mottagningsadress. De produkter som ingår i Solshoppens ordinarie sortiment som returneras av Köpare och som inte är felaktiga debiteras med 20 % returavdrag samt en returavgift på 600 kr.

Om Kunden utövar sin ångerrätt ska denne ersätta Solarex AB för:

a) förhöjda leveranskostnader på grund av Kundens val av leveransmetod, för det fall Solarex AB har gått med på att stå för kostnaderna för återsändandet,

b) eventuell värdeminskning i den mån det beror på att Kunden hanterat produkten i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa produktens egenskaper eller funktion.

Reklamation
Om din leverans innehåller fel, kontakta oss på info@byggbehov.se. Vid reklamation står vi på Byggbehov för returfrakten. Kontakta oss alltid före returnering för att erhålla returnummer och eventuell fraktsedel, i annat fall kan vi inte ta emot varan.
 
Betalning

De betaltjänster som vi använder oss av är: 

  • Klarna
  • Kort

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och alla priser är inklusive 25% moms.

I de fall där förskottsbetalning tillämpas, t.ex. vid större beställningar så betalar du som kund in pengar i förväg till vårt bankgiro innan beställningen läggs mot vårt lager.

Leverans

Under leveransmetod väljer du själv vilket fraktföretag som levererar din beställning, där du även kan se den beräknade leveranskostnaden. Vad gäller leveransen så tar vi inget ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Det finns i nuläget ingen möjlighet för dig som kund att själv hämta ut materialet på vårt lager. Beställningar beräknas från fraktpriset utifrån vilka varor som beställs, fraktpriset kan beräknas från varukorgen.

Service till våra kunder under leverans:

Leveransbekräftelse

Efter du lagt beställning så kommer du att få ett e-postmeddelande om bekräftelse av leverans när din beställning har skickats med ditt spårningsnummer.

I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, priser, fakturerings- och leveransadress. Om något är fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@byggbehov.se med ditt ordernummer angivet.

Leveranstid

Om leveranstiden beräknas bli lång kan vi komma att erbjuda likvärdiga varor eller avbeställningar efter samråd med kunden. 

OBS! Beställningar som har gjorts under helger och röda dagar expedieras tidigast under nästkommande vardag. OBS!

Alla våra ordrar läggs av oss manuellt, detta gör vi för att säkerställa att allt blir korrekt. Därför kan det ta några dagar från att vi får in order till att den lämnar vårt lager. Leveranstiden avser från att orden lämnat vårt lager tills den når vår kund.